ما در سایت مجنتو شاپ و در این مقاله ابزارهای برتر سئو مجنتو را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ردیابی بک لینک، مکان و موارد دیگر لیست می کنیم تا به شما کمک کنیم با این ابزارهای  SEO، رتبه بالاتر و استفاده موثر از وب سایت خود را داشته باشید.

سئو چیست ؟ ابزارهای سئو 

بیش از ۹۴٪ افرادی که از Google استفاده می کنند فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند و اکثر افراد فقط روی سه نتیجه اول کلیک می کنند. ۸۳٪ از مردم در سراسر جهان از Google استفاده می کنند، اما این مفهوم در مورد هر موتور جستجو کاربرد دارد. بنابراین اگر وب سایت مشاغل کوچک شما به جای صفحه اول در صفحه دوازدهم نتایج ظاهر شود، چه کاری انجام می دهید ؟

بهینه سازی موتور جستجو یا SEO، فرایند افزایش موقعیت سایت و رتبه صفحه شما به صورت ارگانیک از طریق لینک های با کیفیت و کلمات کلیدی موثر است. سئو موثرترین راه برای افزایش بازدید به وب سایت شما است.

بازدید کنندگان ایده آل

امروزه بیش از ۱۸۰،۰۰۰،۰۰۰ وب سایت ثبت شده وجود دارد، این بدان معناست که افراد برای پیدا کردن دقیقاً همان چیزی که بدنبال آن هستند به موتورهای جستجو اعتماد زیادی می کنند. اگر آنها آن را در صفحه اول پیدا نکنند، ترجیح می دهند به جای جستجو در صفحات نتایج بعدی، عبارات جستجوی خود را تنظیم کنند و از ابتدا شروع کنند.

افرادی که دقیقاً همان چیزی را که شما ارائه می دهید جستجو می کنند و سایت شما را در صفحه اول نتایج مشاهده می کنند، بازدیدکننده ایده آل محسوب می شوند زیرا بیشترین احتمال تبدیل به مشتری را دارند. اگر وب سایت شما در چند نتیجه برتر صفحه اول نیست،، تقریباً مانند این است که وب سایت شما وجود ندارد. که در نهایت به این معنی است که تقریباً مانند این است که تجارت شما نیز وجود ندارد.

سئو چیست ؟ ابزارهای سئو

موقعیت سایت و رتبه صفحه

موقعیت یک سایت با رتبه صفحه تعیین می شود. هر وب سایت دارای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص یا اصطلاحات جستجو است. در اصل، موتورهای جستجو با ردیابی تمام کلمات در صفحات وب کار می کردند. اگرکلمه کلیدی را جستجو می کنید، لیستی از وب سایت های حاوی این دو کلمه کلیدی را پس می گیرید. وب سایتهایی که حاوی این کلمات کلیدی هستند اغلب در بالاترین رتبه قرار می گیرند.

اکنون، وب سایت ها توسط موتورهای جستجو با دو معیار اصلی درجه بندی می شوند: بک لینک و کلمات کلیدی. وب سایتهایی که اغلب توسط وب سایتهای دیگر به آنها ارجاع می شوند یا بک لینک می شوند، بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرند. وب سایت ها از نظر تعداد و کیفیت بک لینک ها از وب سایت های دیگر رتبه بندی می شوند.

دو عامل مربوط به حرکت به سمت بالا در زنجیره وجود دارد: SEO در سایت و خارج از سایت. سئو در سایت شامل بهینه سازی وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط است. سئو خارج از سایت شامل این است که شما برای ایجاد بک لینک در وب سایت خود که از منابع دیگر نشات می گیرد، تلاش کنید. با استفاده از رسانه های اجتماعی، مقالات، پست های وبلاگ و موارد دیگر می توانید پیوندهای سایت خود را ایجاد کنید. هر چقدر وب سایت با نفوذ یا قانونی باشد که به شما لینک می دهد، بک لینک از آن سایت در رتبه بندی نتیجه جستجوی شما تأثیر بیشتری خواهد داشت.

رشد تجارت خود از طریق سئو

SEO به شما امکان می دهد تلاش خود را معطوف به افرادی دقیق کنید که می خواهید از وب سایت شما بازدید کنند. از آنجا که مشاغل قادرند به جای اعتماد به تبلیغات گسترده، بازدیدکنندگان ایده آل را هدف قرار دهند، ۷۲٪ از مشاغل می گویند که SEO بیشترین بازده را در مقایسه با تبلیغات روزنامه یا تلویزیون به آنها می دهد

وقتی صفحه شما به صفحه اول موتورهای جستجو می رسد، کار شما کاملاً تمام نشده است. اگر وب سایت شما به خوبی طراحی شده باشد، اطلاعات تماس واضح داشته باشد و پرسنل به خوبی آماده پاسخگویی به هرگونه سوال باشد، بازدیدکنندگان مشتری می شوند.

ابزارهای سئو

سئو خوب زمان می برد

از آنجا که تقریباً همه برای پیدا کردن هر چیزی به صورت آنلاین به موتورهای جستجو بسیار اعتماد می کنند، SEO موثرترین راه برای افزایش بازدید سایت شماست. سئو خوب زمان می برد، بنابراین هرچه زودتر شروع کنید، زودتر می توانید از نردبان رتبه صفحه بالا بروید.

ابزارهای جستجوگرها به شما کمک می کنند تا رتبه صفحه وب شما در نتایج موتور جستجو بالاتر رود و اطلاعات مربوط به بک لینک ها و کلمات کلیدی مربوط به رقابت SEO را در اینترنت فراهم کند.

کارشناسان سئو، محتوای وب را بهینه می کنند و یا سایت را با تجزیه و تحلیل محتوا برای کلمات کلیدی، بک لینک و سایر ملاحظات سئو نظارت می کنند.

پیشنهاد می کنم مقاله اهمیت جستجو در وب سایت یا فروشگاه اینترنتی را نیز مطالعه کنید.

بهترین ابزارهای سئو مجنتو

مقدمه ای در مورد برنامه های Extension Magento SEO

یکی از بهترین ابزارهای سئو مجنتو Magento 2 SEO Extension است تا فروشگاه شما را در جستجوی Google برجسته کند. هنگامی که از ابزار SEO Magento 2 استفاده می کنید، فروشگاه شما در نتایج جستجو بیشتر دیده می شود و از بازدید ارگانیک بیشتری برخوردار می شود.

Google Analytics

همانطور که می دانید، Google Analytics ابزاری رایگان برای تجزیه و تحلیل سایت است که می تواند به بازاریابان یا مشاوران دیجیتال کمک کند.

Google Analytics می تواند ارزش SEO را برای کسب و کار شما توسط بیش از نیمی از وب سایت ها در اینترنت اندازه گیری و ارزیابی کند. تقریباً هر کسب و کار کوچک از ابزار Google analytics به عنوان بهترین بازاریابی  و ابزار Magento SEO برای یافتن معیارهای ترافیک جستجوی استفاده می کند .

اگر نمی دانید Google Analytics چیست، آن را در وب سایت خود نصب نکرده اید یا به اطلاعات خود نگاه نکرده اید، پس این پست برای شما مناسب است. با وجود اینکه باور کردن برای بسیاری از افراد دشوار است، هنوز وب سایت هایی هستند که برای سنجش میزان بازدید خود از Google Analytics (یا هر تحلیلی برای این موضوع) استفاده نمی کنند.

Google Analytics

چرا به Google Analytics نیاز دارید

شما وبلاگ دارید؟ آیا شما یک وب سایت ایستا دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، چه برای استفاده شخصی و چه برای کار تجاری، پس شما به Google Analytics نیاز دارید.

در اینجا فقط چند مورد از سوالاتی در مورد وب سایت شما وجود دارد که می توانید با استفاده از Google Analytics به آنها پاسخ دهید.

  • چند نفر از وب سایت من بازدید می کنند؟
  • بازدید کنندگان من در کجا زندگی می کنند؟
  • آیا به وب سایتی مناسب موبایل نیاز دارم؟
  • چه وب سایت هایی ترافیک را به وب سایت من ارسال می کنند؟
  • چه روشهای بازاریابی بیشترین بازدید را به وب سایت من وارد می کند؟
  • کدام صفحات در وب سایت من محبوب ترین هستند؟
  • چه تعداد بازدید کننده را به مشتری تبدیل کرده ام؟
  • بازدیدکنندگان من از کجا آمده اند و به وب سایت من وارد شده اند؟
  • چگونه می توانم سرعت وب سایت خود را بهبود بخشم؟
  • بازدید کنندگان من چه محتوای وبلاگ را بیشتر دوست دارند؟

 

برای مطالعه بیشتر مقاله آموزش نصب فروشگاه ساز مجنتو ۲ را نیز بخوانید

Panguin Tool  (ابزار پنگوئن )

یکی دیگر از بهترین ابزار رایگان Magento SEO است برای کمک به شما در بررسی اینکه آیا با به روزرسانی های الگوریتم گوگل تحت تأثیر قرار گرفته اید یا خیر.

این ابزار سیستم "مجازات" Google را برای شما به ارمغان آورده می آورد. پنگوئن به شما کمک می کند با بهترین کیفیت محتواها را در Google دریافت کنید.

Panguin Tool  (ابزار پنگوئن )

پنگوئن چیست؟

الگوریتم Penguin به یک الگوریتم Google اشاره دارد که هدف آن کاهش رتبه بندی سایت هایی است که به عقیده گوگل دستورالعمل های کیفی آن را نقض می کنند، در نتیجه باعث کاهش اسپم وب و در نهایت ارتقای محتوای با کیفیت بالا می شود. این الگوریتم وب سایت هایی را که به موارد زیر مشغول هستند مجازات می کند:

  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی
  • لینک های خارجی غیر مرتبط
  • صفحات پنهان سایت
  • محتوای تکراری غیرهدفمند
  • Google Keyword Planner

 

 چگونه می فهمید که توسط Penguin 3.0 مورد حمله قرار گرفته اید؟

اول از همه، کاهش قابل توجهی در ترافیک سایت مشاهده خواهید کرد و رتبه بندی شما به شدت سقوط خواهد کرد

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner ابزاری رایگان برای یافتن پیشنهادات کلمات کلیدی است که در آن می توانید میزان جستجو و جستجوی کلمات کلیدی خاص و محبوبیت و چگالی آن ها را مشاهده کنید..

Google Keyword Planner ابزاری قابل اعتماد است که می تواند شما را در مورد اینکه از چه کلمات کلیدی می توانید برای کمک به بهینه سازی وب سایت خود در نتایج موتور جستجو استفاده کنید، راهنمایی کند همچنین یک ابزار مفید برای کسانی است که می خواهند با کلمات کلیدی خاصی در جستجوی گوگل بالا بیایند.

Google Keyword Planner

نحوه راه اندازی:

برای دسترسی به این ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی باید یک حساب Google داشته باشید. شما برای استفاده از این ابزار دو روش داریم: به دنبال کلمات کلیدی جدید بگردید یا نتایج پیش بینی حجم جستجو را دریافت کنید.

وقتی کلمه کلیدی را وارد می کنید، لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی با معیارهای مهم مانند جستجوی متوسط ​​ماهانه، سطح رقابت و کمترین و بالاترین پیشنهاد صفحه شما ظاهر می شود. پس از آن، از بین نتایج مختلف، یک کلمه کلیدی قابل اعتماد انتخاب کنید که هدف قرار دهید.

مقاله وبلاگ و تاثیر آن بر کسب و کارهای اینترنتی را نیز بخوانید.

SEMrush

این یک مجموعه ابزار Magento SEO است که بسیاری از عملکردهای برجسته SEMrush Keyword Analytics را دارد. به عنوان یک جعبه ابزار رایگان Magento SEO، می تواند از جستجوگرها در یافتن کلمات کلیدی مناسب برای فعالیت های جستجوگرها، جمع آوری عبارات منطبق و کلمات کلیدی مرتبط از هر مکان جغرافیایی و همچنین دریافت کلمات کلیدی طولانی پشتیبانی کند. حتی می تواند دسترسی محدود به داده ها را با فیلترها شناسایی کند.

SEMrush

SERProbot

این ابزار به شما کمک می کند که رتبه ی خود را در کشورهای مختلف جستجو کنید این ابزار رایگان است اما برای استفاده در ایران باید از فیلترشکن استفاده کنید. شما با ثبت نام در این سایت می توانید تا دو هفته به صورت رایگان از امکانات آن استفاده کنید. این ابزار برای گزارش چگونگی رتبه بندی یک وب سایت در Google برای کلمات کلیدی مختلف ساخته شده است.  هرچه رتبه بندی SERP بهتر باشد، بازدیدکننده بیشتری دریافت خواهید کرد.

SERProbot

SEO Monitor

SEO Monitor ابزار Magento SEO برای عملکرد سایت شما است. این جعبه ابزار Magento SEO داده های Google Analytics را جمع آوری می کند، رتبه بندی شما را پیدا می کند و فرایندهای شما را کنترل می کند.

این ابزار برای کسب و کار شما می تواند مشتریان بیشتری را مدیریت کند. تردیدی نیست که آنها گوهر تلاش SEO برای همه کمپین ها هستند.

SEO Monitor همچنین شامل نظارت بر رتبه بندی رقابت شما در بین موتورهای جستجو است. چرا رتبه بندی رقابت خود را کنترل می کنید؟ وقتی می فهمید که در موتورهای جستجو با چه چیزی رقابت می کنید، ایده بهتری برای کسب پیروزی خواهید داشت! با نظارت بر رقابت خود، می دانید که آنها چه کار جدیدی انجام داده اند. تجزیه و تحلیل اینکه چقدر رقابت شما خوب است و آنها از چه استراتژی استفاده می کنند، به ویژه در صنایعی که رقابت زیادی برای مشتری وجود دارد، مهم است.

SEO Monitor

Google Search Console

این یک ابزار مستقیم از Google برای پیگیری عملکرد جستجوی سایت شما است. اطلاعات شما توسط Google Search Console با فراداده های تکراری، تعداد صفحات نمایه شده، مشکلات امنیتی و غیره پیدا می شود.

نحوه استفاده از Google Search Console :

با رفتن به Search Traffic> Search Analytics، می توانید لیستی از کلمات کلیدی را که هم اکنون برای آنها رتبه بندی می کنید، دریافت کنید.

 

Google Search Console

Kerboo  

Kerboo یک مجموعه ابزار SEO برای بازاریابی موتور جستجو است. که شامل تجزیه و تحلیل بک لینک، جستجوی لینک،  SEO در محل و ردیابی رتبه است

Kerboo، برای کمک به شما برای درک بهتر پروفایل لینک هایتان، از منابع دیتای متعددی استفاده می کند. Kerboo همچنین ابزاری است که از عملکرد سایت تان گزارشی بسیار دقیق ارائه میکند.

اگر در سایت خود با لینک های مضر رو به رو شوید، به کمک این ابزار می توانید فایل disavow بسازید که این فایل به گوگل می گوید لینک های خاص را در فاکتورهای رتبه بندی سایت شما در نظر نگیرد.

Kerboo

ویژگی بررسی لینک این ابزار، امکان شناسایی نقاط قوت و ضعف پروفایل لینک شما را دارد و این خدمات را توسط تیم خود ارائه می دهد.

Ahref

Ahref یکی از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک است، این ابزتر حدود ۱۲ تریلیون لینک شناخته شده، ۲۰۰ میلیون دامنه، ۶ میلیارد صفحه در هر روز بررسی می کند و شاخص بک لینک هر ۱۵ دقیقه به روز می شود.

با استفاده از این ابزار بلافاصله می توانید فرصت های لینک جدید را بدست آورید. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به بک لینک آنلاین نیز قابل شناسایی است.

لینک سازی نسبت به گذشته تغییر کرده است، بک لینک ها همچنان یکی از پایه های ضروری سئو می باشند. به کمک این ابزار می توانیم بفهمیم که چه کسانی به رقیبان ما در حوزه ی کسب و کارمان لینک می دهند اوّلین قدم برای این است که لینک های با کیفیتی برای سایت خودمان بسازیم. در زمینه ی شناسایی لینک ها Ahrefs  از بهترین و شناخته شده ترین ابزار ها است.

Ahref

وب سایت  Ahrefs وب سایتی حاوی ابزار ها و ویژگی های سئوی بسیار زیادی از جمله رنک ها و کلیدواژه ها می باشدAhrefs ابزار خارق العاده ای برای ایده گرفتن از تکنیک های استفاده شده در بزرگ ترین و بهترین سایت ها و اجرایی کردن آن ها بر روی وب سایت خود می باشد برای یک شروع قدرتمند برای سئوی وب سایت Ahrefs را امتحان کنید چون تمام ابزار های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

Link Research Tools

LinkResearchTools مجموعه ای از ویژگی های گزارش و تجزیه و تحلیل SEO است که Link Detox نامیده می شود. این ابزار بیش از هر ابزار دیگری بک لینک وب سایت و خزنده سایت متمرکز بر لینک وب سایت شما را اسکن می کند. دامنه آن به عنوان یک پلت فرم مستقل محدود است اما تشخیص می دهد کدام یک مجازات گوگل را ایجاد کرده است. در تعریف پیوندهای خوب و بد، می توانید لینک های ناخواسته، سئو کارهای حرفه ای را که این ابزار را تأیید کرده اند و از توانایی آن بسیار قدردانی می کنند، شناسایی کنید.

Link Research Tools

نتیجه گیری

همه ما می دانیم که هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه که امروز برای سئو مهم است، در سال آینده نیز مهم باشد، بنابراین موتورهای جستجو همیشه تغییر می کنند. شما با کمک ابزار های سئو که در بالا معرفی کردیم می توانید سئوی سایت خود را بررسی کنید و راه حل هایی برای بالا آمدن کلمات کلیدی سایت خود پیدا کنید و همچنین سایت های رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که آن ها با چه روشهایی در گوگل رتبه گرفته اند.