خوشبختانه امروزه فروشگاه ساز مجنتو به یکی از مهم ترین، مشهور ترین و همچنین پر امکانات ترین فروشگاه ساز در دنیا تبدیل شده است. فروشگاه ساز مجنتو با امکاناتی که در اختیار صاحبان فروشگاه های اینترنتی گذاشته است توانسته است تمام نیاز های آن ها را برآورده کند یعنی اینکه اگر فروشگاه یا سایت تان را با مجنتو راه اندازی کنید با امکاناتی که از آن بهره مند می شوید می توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی بی عیب نقص شوید. ما در این مقاله به تمامی امکانات مجنتو اشاره خواهیم کرد.

بخش‌بندی مشتریان , تبلیغات هدفمند و تجارت

هر کاربری که قصد داشته باشد که از فروشگاه اینترنتی مجنتو خرید کند، یک سری از اطلاعات او مثلا، آدرس شخص خریدار ، تاریخ سفارش محصول ، سبد خرید و غیره، در فروشگاه اینترنتی مجنتو ثبت خواهد شد. در ادامه کار، صاحبان فروشگاه  می توانند به این قسمت دسترسی داشته باشند و همچنین می توانند بر اساس اطلاعاتی که درباره کاربر در دست دارند، محتوا و تبلیغات ها را از طریق ایمیل به آن ها ارسال کنند.

خرید مداوم یا سبد خرید پایدار

یکی دیگر از امکانات مجنتو، سبد خرید پایدار است. کارایی سبد خرید پایدار در فروشگاه مجنتو به این شکل است که مشتری محصول مورد نیازش را انتخاب می کند و آن را در سبد خرید قرار می دهد، از مزیت های منحصر به فرد سبد خرید در فروشگاه اینترنتی مجنتو این است که در هنگام خروج شخص خریدار از فروشگاه اینترنتی، محصولاتی را که در سبد خرید قرار داده بود همچنان در آن باقی خواهند ماند.

سبد خرید پایدار

یکی از دلایلی که فروشگاه های مجنتو به سبد خرید مجهز هستند این است که مشتری هایی که از طریق اینترنت، خرید هایشان را انجام می دهند، هرگز تصمیم نهایی، برای خرید محصول مورد نظرشان ندارند یعنی نمی توانند با یک نگاه کالا را خریداری کنند. خوشبختانه مجنتو سبد خرید مداوم را برای چنین مواقعی ساخته است که اگر مشتری کالا را انتخاب کرد و آن را در سبد خرید قرار دهد. تا اگر بعد از چند روز دوباره به فروشگاه اینترنتی مجنتو مراجعه کرد بتواند محصولی را که در سبد خرید قرار داده بود را بدون هیچ مشکلی خریداری کند.

تنظیمات خرید مداوم یا پایدار، در صفحه فروشگاه اینترنتی مجنتو:

اگر می خواهید که سبد خرید پایدار خود را در فروشگاه اینترنتی مجنتو ثبت نمایید به فروشگاه اینترنتی مجنتو وارد شوید و آن را تنظیم کنید، این تنظیمات عبارتند از:

  • فعال سازی سبد خرید پایدار:

در این قسمت مشخص می کنید که آیا می خواهید که از سبد خرید پایدار استفاده کنید.

  • طول عمر فعال سازی سبد خرید:

در این مرحله از ثبت سبد خرید مداوم، مشخص می کنید که سبد خریدتان چقدر ماندگار باشد یعنی اینکه تا چه مدتی کار کند.

  • فعال سازی گزینه (مرا به خاطر بسپار) :

در این بخش شما باید که تعین کنید که آیا بعد از این که محصولات را در سبد خرید پایدار قرار دادید و بعد، از فروشگاه اینترنتی خارج شدید، محصولات انتخاب شده در سبد خرید بمانند تا در صورت بازگشت به فروشگاه اینترنتی کاربر بتواند محصول را خریداری کند

  • پاک کردن محصولات نهاده شده در سبد خرید پس از خروج از سیستم:

در این بخش هم باید تعیین کنید که آیا کالا هایی که در سبد خرید قرار داده اید، هنگام خروج از فروشگاه اینترنتی  پاک شوند یا نه.

بازاریابی از طریق ایمیل در مجنتو

یکی دیگر از امکانات مجنتو، ایمیل یاد آوری است، فروشگاه های اینترنتی که با مجنتو راه اندازی شده اند از این سیستم خیلی استفاده می کنند چون که از طریق آن فروش خود را به اوج می رسانند. کارایی این سیستم به این شکل است، هنگامی که کاربری برای خرید محصولی وارد فروشگاه اینترنتی مجنتو می شود و برای مثال یک گوشی A50 را خریداری می کند و پس از خرید فروشگاه را ترک کرده و چند ماه است که به فروشگاه اینترنتی مراجعه نکرده است.

بازاریابی از طریق ایمیل در مجنتو

خب حالا باید صاحبان فروشگاه اینترنتی این کاربر را دوباره به فروشگاه بازگردانند. آن ها باید روش های خاصی را بکار ببرند. هنگامی کاربر گوشی A50 را خریداری کرده برای تکمیل کردن فرایند خرید، شماره تلفن و ایمیل خود را وارد می کند، صاحبان فروشگاه اینترنتی باید از طریق ایمیل و شماره تلفن، با کاربر ارتباط برقرار کنند و از طریق ایمیل، او را از مدل های جدید گوشی که خریداری کرده است یا مثلا در نظر گرفتن 50% تخفیف برای خرید گوشی آگاه کند، خلاصه با هر روش که باشد باید دوباره کاربر را برای خرید محصولات جدید به فروشگاه بکشانند. مطمئن باشید این کار تاثیر زیاد بر کسب و کار شما خواهد داشت.

توانایی فروش خصوصی در مجنتو

مجنتو امکانات زیادی را در خود جای داده است که یکی از این امکانات مجنتو توانایی فروش خصوصی است. اگر شما فروشگاه اینترنتی خود را با مجنتو راه انداری کنید می توانید برخی از کالا ها را به صورت خصوصی و فقط به افرادی که در نظر دارید بفروشید، شاید برای شما سوال باشد که چه طوری چنین چیزی صورت می گیرد؟ صاحب فروشگاه اینترنتی مجنتو می تواند کسانی را که در نظر دارد را فقط با فرستاندن ایمیل از وجود این محصول در فروشگاه اینترنتی آگاه کند. صاحبان فروشگاه اینترنتی مجنتو می توانند به همین راحتی این مشتریان مخصوص خود را از محصولاتشان مطلع کنند.

گزینه هدیه

یکی دیگر از امکانات مجنتو، گزینه هدیه است. خیلی از مشتریان به خاطر این مزیت به فروشگاه های اینترنتی مجنتو مراجعه می کنند. حالا بگذارید به شما بگویم که گزینه هدیه در فروشگاه های اینترنتی مجنتو چه کاربردی دارد. برای مثال هنگامی که کاربری برای خرید یک دستگاه کامپیوتر به فروشگاه اینترنتی مجنتو مراجعه می کند و در چند دقیقه یا بیشتر کامپیوتر را خریداری می کند، صاحب فروشگاه اینترنتی هم که از همه خرید ها آگاه است، به شخص خریدار بابت خریدش از فروشگاه اینترنتی برای مثال به او یک موس یا یک کیبورد می دهد، این کار گزینه هدیه نام دارد.

 

 این را هم بدانید که گزینه هدیه به صورت فیزیکی یا نرم افزار، در دسترس کاربران قرار می گیرد، بخش هدیه دادن نرم افزار به این شکل، هنگامی که کاربر، کامپیوتر را خریداری می کند برای مثال صاحب فروشگاه به او یک سیستم نرم افزار مانند گردو هدیه می دهد که تمام کار های مربوط به ویندوز، فتوشاپ و................. در آن وجود دارد.

امتیازات فروشگاهی در مجنتو

این مزیت در فروشگاه های اینترنتی مجنتو کمک زیادی به کاربرانی می کند، که دایما از آن خرید می کنند،  فروشگاه های مجنتو امتیازات برای مشتریان خود در نظر گرفته است. این مزیت به این شکل است که وقتی یک کاربر برای خرید محصولی به فروشگاه اینترنتی مجنتو مراجعه می کند، به محض خرید محصول، امتیازاتی بابت خرید کالا از فروشگاه اینترنتی مجنتو برای آن ثبت خواهد شد.

 مشتریانی که همین طور از فروشگاه اینترنتی مجنتو خرید می کنند در مدت زمان کوتاهی امتیازت فراوانی جمع خواهند کرد، آن ها با این امتیاز هایی که بابت خریدشان از فروشگاه اینترنتی مجنتو دریافت کرده اند، می توانند خریدی عالی و بدون پرداخت هیچگونه پولی فقط با این امتیاز ها داشته باشند.

دارای لیست دلخواه

یکی دیگر از امکانات مجنتو در اختیار کاربرانش قرار داده لیست دلخواه است. مشتریان در مجنتو توانایی این را دارند که محصولات خود را در لیست های دلخواهشان ذخیره کنند، آنها همچنین می توانند لیست های دلخواه خود را عمومی کنند تا برای هر کاربر های دیگر هم قابل جستجو باشد. همچنین صاحبان فروشگاه اینترنتی هم می توانند آنها را مرور و پیدا کنند تا در مورد خواسته ها و نیازهای مشتریان فروشگاه اینترنتی خودشان مطلع شوند.

افزودن به سبد خرید توسط SKU

بعضی از کاربران هنگامی که وارد فروشگاه اینترنتی مجنتو می شوند، برای پیدا کردن محصول مورد نظرشان کمی عجله دارند و باید برای پیدا کردن محصول، همه صفحه های محصولات فروشگاه اینترنتی مجنتو را چک کند تا محصول را بیابند. مجنتو برای این مشکل هم راه حل منحصر به فرد و جذابی ساخته است. مجنتو برای حل این مشکل صفحه ای راه اندازی کرده است که تمام کد های محصول یا همان SKY را در این صفحه قرار داده است تا مشتری محصول مورد نظر خود را در کمترین زمان به سبد خرید خود اضافه کند.

وجود سیستم مدیریت محتوا (CMS) در مجنتو

مجنتو یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارد که برای مدیریت کردن محتوای وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. محتوا در CMS معمولاً در یک پایگاه داده ذخیره خواهد شد و بر اساس مجموعه قالب ها در یک لایه نمایش داده می شود.

وجود سیستم مدیریت محتوا (CMS) در مجنتو

 یکی دیگر از مزیت های خیلی مهم CMS این است، به افرادی که به زبان های برنامه نویسی تسلط ندارند اجازه می دهد تا به راحتی محتوای وب خود را ایجاد و مدیریت کنند. ویرایشگر WYSIWYG از یک سیستم عامل مدیریت محتوا معمولی به کاربران این امکان را می دهد بدون نیاز به دانستن HTML یا CSS ، متن را وارد کنند و تصاویر را بارگذاری کنند. در (CMS) می توان چند صفحه ساخت و از آن ها کپی برداری کرد و همچنین می توان در این صفحه منو های مختلف ایجاد کرد.

توانایی ایجاد سایت برای آزمایش مقاله ها

یکی دیگر از امکانات مجنتو که خیلی هم کاربردی است، راه اندازی یک سایت برای تست یا آزمایش مقاله های جدید، اطلاعات محصول، تبلیغات و......... است، این سیستم اهمیت فراوانی برای هر سایت یا فروشگاه اینترنتی دارد.

 دلیلش هم این است، هنگامی که صاحبان فروشگاه اینترنتی، قصد وارد کردن مقاله به سایت یا افزودن محصولی به فروشگاه اینترنتی در مجنتو داشته باشند ، می توانند قبل از انتشار مقاله ها، آن را در یکی از قسمت پیش نمایش آزمایش کنند و ببیند که آیا این محصول در فروشگاه اینترنتی یا مقاله در سایت منظم نشان داده می شود یا نه، اگر که خوب به نمایش درآمد می توانند آن را وارد کنند ولی اگر نا منظم درآمد می توانند نسبت به درست کردن آن اقدام کنند.

بالا بردن کیفیت فروشگاه اینترنتی مجنتو، از طریق گفتگو با مشتریان

در فروشگاه اینترنتی مجنتو صاحبان فروشگاه توانایی این را دارد که از طریق امکاناتی که دارد کاربرانی که وارد سایتش می شود را ردیابی کند، با آن ها حرف بزنند و از این طریق،  ویژگی و اخلاق آن ها را بشناسند. صاحبان سایت یا فروشگاه اینترنتی می توانند با پرسیدن سوالاتی مثل، دلایل وارد شدن شان به سایت یا اینکه کدام بخش از سایت یا فروشگاه را دوست داشتن یا آیا از خدمات فروشگاه اینترنتی راضی بودند و ......، با پرسیدن این گونه سوالات، هم می توانید عیب و نقص سایت یا فروشگاه اینترنتی خودتان را برطرف کنید و هم می توانید بازدید کنندگانی را که با آن ها گفتگو کرده اید را به مشتری تبدیل کنید.

تعین نقش ها در سطح فروشگاه های اینترنتی مجنتو

از دیگر امکانات مجنتو می توان به کاربرد نقش های آن اشاره کرد. در فروشگاه های مجنتو برای مدیریت بی نقص آن باید هر یک از اعضا نقشی را ایفا کنند، برای مثال یک نفر مسئول تایید کردن و جواب دادن دیدگاه ها است و یک نفر مسئول کارهای مربوط به افزودن محصولات یا مقالات است، در این بخش از سیستم مجنتو فردی که مسئول افزودن محصولات یا مقالات است هیچ گونه دسترسی به جواب دادن دیدگاه یا نظرات ندارد و برعکس فردی هم که مسئول جواب دادن نظرات گاربران است هیچ دسترسی به افزودن محصولات ندارد، در واقع در سیستم فروشگاهی مجنتو هر کسی کار خود را جداگانه انجام می دهد و هیچ کدام از آن ها توانایی دخالت در کارهای یک دیگر را ندارند.

وجود لاگ ادمین در سیستم مجنتو

از دیگر امکانات مجنتو، لاگ ادمین است، لاگ ادمین کاربرد فراوانی در سیستم فروشگاه های مجنتو دارد این است، کار لاگ ادمین در فروشگاه های مجنتو به این شکل است که کاربری برای خرید محصولات مورد نیازش وارد سایت یا فروشگاه اینترنتی مجنتو می شود، از لحظه ای که وارد فروشگاه مجنتو می شود هر کاری که در این سایت یا فروشگاه اینترنتی توسط این کاربر صورت بگیرد، مانند نظر دادن، خواندن مقاله، خرید محصول،زمان ماندش در سایت یا فروشگاه اینترنتی و.........، در لاگ ادمین ثبت خواهد شد.

در صورت ثبت این کارها صاحب فروشگاه اینترنتی مجنتو می تواند آن ها را مشاهده کند و از روی اقداماتی که کاربران در فروشگاه یا سایت او انجام داده اند بداند که کدام یک از بخش های فروشگاهش بیشتر مورد توجه قرار گرفته و کدام بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته است. صاحب فروشگاه اینترنتی مجنتو می تواند جاهایی را که کاربران به آن توجه نکردند را جوری ویرایش کند که جذاب تر نمایان شوند.

توانایی محدود کردن دسته بندی ها

یکی دیگر از امکانات مجنتو محدود کردن دسته بندی ها برای مشتریان مختلف است، این مزیت در مجنتو خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهم ترین امکانات مجنتو به شمار می آید، کاربرد این سیستم در مجنتو به این شکل است که شما مشتری های فراوانی دارید که محصولات خود را در طول روز به آن ها می فروشید، در هر کجای دنیا مشتری ها به دو دسته تقسیم خواهند شد، یک دسته عمده خرید می کنند و اکثر آن ها محصولاتی را که در جاهای مختلف خریداری می کنند را برای فروش می خواهند و دسته دیگری هم خرده خرید می کنند و اکثر آن ها خرید هایشان برای تامین نیاز های روزمره شان است.

حالا این دو دسته در فروشگاه های مجنتو جداگانه محسوب می شوند، برای مثال فردی فروشگاه اینترنتی خود را که با مجنتو راه اندازی کرده است را صرف فروش محصولاتی همچون پوشاک، موبایل، و لوازم آرایشی کرده است، فرد صاحب فروشگاه می خواهد که محصولات پوشاکش را به صورت عمده و محصولات دیگر فروشگاه را به صورت خرده به فروش برساند، این فرد در فروشگاه اینترنتی مجنتو توانایی این را دارد که محصولات پوشاک را محدود به کاربرانی کند که به صورت عمده خرید می کنند البه این را هم بدانید، کاربرانی که به صورت خرده خرید می کنند هم می توانند قسمت محصولاتی را که به صورت عمده به فروش می رسند را ببیند ولی نمی توانند به سبد خرید خودشان اضافه کنند.

سفارشات بایگانی در مجنتو

در این قسمت از امکانات مجنتو به سفارشات بایگانی شده یا آرشیو در مجنتو می پردازیم. کاربرد این سیستم در مجنتو به این شکل است که ما می توانیم قسمتی به اسم آرشیو یا بایگانی را بسازیم و بخشی از سفارشاتی که از مشتریان در مورد محصولات دریافت می کنیم را در این بخش قرار دهیم، صاحبان فروشگاه اینترنتی می توانند قسمت هایی را که دوست ندارند که دیگر ظاهر شوند را در قسمت آرشیو قرار می دهند.

 با قرار دادن بخشی از این سفارش ها در بایگانی یا آرشیو دیگر نمی توانند در بعضی از کار ها دخالت کنند، برای مثال می خواهیم تمام سفارشات مجنتو را لود کنیم، همه آن ها لود می شوند به جز سفارشاتی که در قسمت آرشیو قرار داده ایم.

پیگیری و ردیابی سفارش بدون ثبت حساب

یکی دیگر از مزیت های امکانات مجنتو که از اهمیت فراوانی هم برخوردار است، پیگیری سفارش خود بدون ثبت کردن حساب کاربری در فروشگاه اینترنتی مجنتو است. برای اینکه در بعضی از فروشگاه های اینترنتی دیگر خرید کنید باید اول ثبت نام کنید و تا فرایند ثبت نام را به اتمام نرسانید نمی توانید که از وضعیت کالایی که سفارش داده بودید هیچگونه اطلاعاتی داشته باشید، ولی در فروشگاه هایی که با مجنتو راه اندازی شده اند بدون اینکه هیچگونه ثبت نامی انجام بدهید می تواند از مواردی مانند وضعیت سفارشات، خرید ها، بازگشت‌ها و ........... آگاه باشد.