شاید با محتوایی زیبا و جذاب بتوانید کاربر را به سایت خود هدایت کنید، ولی چیزی که باعث می شود کاربران، سایت یا فروشگاه اینترنتی شما را دوست داشته باشند و با شما ارتباط برقرار کنند، طرح و رنگ بندی سایت شما است. رنگبندی منظم و زیبای سایت می تواند در تقویت برندتان به شما کمک کند. در ادامه شما را با 7 نکته مهم تاثیر رنگ در فروش و بازاریابی آشنا خواهیم کرد.

با رنگ ها احساس آرامش را به مشتری اهدا کنید

با رنگ های گرم مثل رنگ نارنجی و قهوه ای مشتری را به راحتی دعوت کنید، این رنگ ها می توانند حس شور و نشاط را در آن ها ایجاد کنند و باعث شود که مشتریان شما خوشحال، با روحیه و مدت زمان بیشتری در سایت یا فروشگاه اینترنتی شما بمانند.

رنگی را انتخاب کنید که بر دیدگاه کاربران تاثیر داشته باشد

دومین مورد از تاثیر رنگ در فروش و بازاریابی اینست که شما باید رنگی را انتخاب کنید که تاثیر روانی بر بازدیدگنندگان فروشگاه شما داشته باشد. چون تحقیقات نشان داده است که 93% از مشتری ها ظاهر فروشگاه را عامل اصلی خرید می دانند. اکثر بازدید کنندگان، فروشگاه را فقط برای زیبا نبودن ظاهر (قالب یا پوسته فروشگاه) و رنگبندی آن رها می کنند.

انتخاب رنگ براساس مخاطبانتان

اولین نکته ای که قبل از طراحی سایت و انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید مخاطب هایتان هستند، اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کودکان را دارید استفاده کردن از رنگ های تیره و مشکی کاری اشتباهی است، در واقع برای انتخاب رنگ و تاثیر رنگ بر فروش شما به سن، رفتار، شخصیت, علایق و مخصوصا به جنسیت توجه کنید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید: وبلاگ و تاثیر آن بر کسب و کارهای اینترنتی

 تاثیر رنگ در فروش و بازاریابی بر اساس جنسیت

خانم ها:

اگر مخاطبان محصولات، خدمات و یا سایت شما خانم ها هستند در بکار بردن رنگ ها دقت زیادی را به خرج بدهید و رنگ هایی که در بین آنها محبوب است را انتخاب کنید،

تحقیقات نشان داده است که خانم ها (34 درصد به آبی) ( 23 درصد به بنفش) (14 درصد به سبز) علاقه مند هستند.

 آقایان:

اگر قصد دارید سایتی را طراحی کنید که بیشتر مخاطب هایتان آقایان هستند، مثل سایت های ابزار الات و صنعتی، بهتر است رنگی که بین اکثریت آن ها محبوب است را انتخاب کنید.

تحقیقات نشان داده است که آقایان به رنگ های آبی، سبز و سیاه علاقه زیادی دارند.

پس ما در انتخاب رنگ ها باید جنسیت مخاطبان را در نظر بگیریم، این معیاری مهمی در ایجاد رنگ بندی و طراحی در سایتمان است که بر میزان فروش ما تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر گذاری رنگ ها در برند محصول

طبق تحقیقات انجام گرفته، رنگ یکی از مهم ترین عوامل برند سازی بوده است و تاثیر زیادی در فروش و بازاریابی شما دارد. رنگ ها توانایی این را دارند که درک حدود هشتاد درصد کاربران را از برند شما  افزایش دهند. مثلا رنگ قرمز با برند کوکاکولا یا رنگ آبی را با فیسبوک می شناسیم.

رنگ ها را در وب سایت خود بروز کنید

شما باید رنگ های سایت خود را بروز کنید این کار هم از نظر گوگل هم از نظر کاربران کاری پسندیده است، برای مثال سایت دیجی کالا در هر چند هفته رنگ های صفحه را عوض می کند. این کار از دید مشتریانش چیزی جدید و غیر تکراری است. و همین بروز نگه داشتن صفحه، مشتریان را بیشتر در خود نگه می دارد و در نتیجه فروش شما را هم افزایش می دهد.

قسمت های مهم سایت را پر زرق برق نمایش دهید

شما باید دکمه های خرید کالا یا ورود به فروشگاه را با رنگ های پر زرق برق نمایش دهید. این نوع رنگ ها به مشتری شما کمک تا به راحتی دکمه خرید محصول را پیدا کرده و اقدام به خرید کنند.

شما باید در رنگ بندی فروشگاهتان از ترفند هایی استفاده کنید مثلا، دکمه ورود به فروشگاه را پر رنگ و دکمه خروج از فروشگاه را کم رنگ کنید این کار باعث می شود درصد ورود مشتری به سایت را در مقایسه با درصد خروج مشتری از سایت را بیشتر کند.

امیدواریم که مقاله 7 نکته مهم تاثیر رنگ در فروش و بازاریابی به شما در انتخاب رنگ برای فروشگاه شما کمک کرده باشد.